سنسور فلزیاب گوشی چیست ؟ - سنسور اورجینال اندازه گیری میدان مغناطیسی زمین ساخت روسیه flc 100al
فلزیاب گوشی

سنسور فلزیاب گوشی چیست ؟

شما با برنامه های متنوعی که مربوط به سنسور فلزیاب گوشی می باشد می توانید امواج مغناطیسی گوشی خود را پیدا کنید. این برنامه های میدان مغناطیسی را با استفاده کردن از حسگر درون گوشی اندازه گیری می کنند. در واقع شما باید به خوبی بدانید که با فعال کردن هر یک از برنامه ها می توانید سخت افزار دیجیتال قطب نما را به کار بیندازید. اشیائی که فلزی هستند نوسانات مربوط به انرژی مغناطیسی را تا حد بسیار زیادی می توانند تغییر دهند. حرکت آنها موجب می شود که سطح میدان مغناطیسی به خوبی اندازه گیری شود. البته که باید بدانید فلز آهنی بهتر از دیگر فلزها کار می کند.

سنسورهایی flc100 را به عنوان بهترین سنسور فلزیاب گوشی معرفی می کنند. در واقع شما باید به خوبی بدانید که قدرت آنها بسیار بالا است و دارای میدان مغناطیسی با اندازه گسترده هستند. شما گاهی اوقات فراموش می کنید که گوشی در دست تان به عنوان یکی از سیستم های پیشرفته معرفی می شود، تنها به قابلیت های روزمره آن توجه می کنید. ولی باید بدانید که برخی از ویژگی های آن بسیار مهم است که اگر از نظر علمی نگاه کنید، متوجه خاص بودن آن می شوید. برخی از سنسورهای مهم فلزیاب که درون گوشی ها وجود دارد را در ادامه معرفی می کنیم.

سنسور فلزیاب گوشی

 

انواع سنسور فلزیاب گوشی

برخی از انواع سنسور فلزیاب گوشی که هر یک دارای کارایی منحصر به فردی هستند عبارت می باشند از :

1. Accelerometer

این سنسور را به عنوان یکی از سنسورهای شتاب سنج معرفی می کنند. در میان گوشی‌ های هوشمند به عنوان یکی از پر کاربرد ترین و معروف ترین سنسورها شناخته می شود. هر مدلی از آنها درون گوشی ها وجود دارد. حاصل ترکیب دو عبارت سنج و شتاب درون این سنسور قرار گرفته است. وظیفه اندازه گیری کردن شتاب گوشی نسبت به سقوط آزادی که برای گوشی به وجود می آید بر عهده این سنسور است. اما باید بدانید که این سنسور در حالت حرکت می تواند به بهترین نحو ممکن محاسبات را انجام دهد. در حالت سکون شتابی وجود ندارد و به همین دلیل عدد آن صفر است.

2. Gyroscope

این نمونه سنسور فلزیاب گوشی شبیه به سنسور شتاب سنج می باشد. هر دوی آنها حرکت و ترفند های گوشی را به بهترین نحو ممکن تشخیص می‌ دهند. البته باید بدانید این سنسور دقت بیشتری دارد. در جهت های بیشتری این سنسور می ‌تواند حرکت گوشی را تشخیص دهد و جزئیات کامل تری را در اختیار پردازنده بگذارد. در اپلیکیشن های متنوع این سنسور نقش مهمی ایفا می‌ کند و به اپلیکیشن ‌ها این فرمان را می ‌رساند که گوشی در چه جهتی است و چند درجه می باشد.

سنسور فلزیاب گوشی

 

 

3. Magnetometer

وظیفه سنجش میدان مغناطیسی بر عهده این سنسور فلزیاب می باشد. در تمامی گوشی‌ های هوشمند که امروزه طراحی می ‌شوند قطب‌ نما وجود دارد. قطب نمای گوشی ها به وسیله این سنسور می توانند جهت قطب در جهات متنوع را به کاربر نشان دهند.

4. Proximity

یکی از سنسورهای فلزیاب گوشی که هر یک از کاربران روزانه چندین بار از آن استفاده می‌ کنند این سنسور می باشد. این نمونه سنسور از دریافت کننده و تولید کننده تشکیل شده است. عملکرد آن به این گونه است که نور را در حالت عادی دریافت می‌ کند و به گوشی این فرمان را می ‌رساند که تا چه اندازه با اجسام فاصله دارد. زمانی که شما تماس تلفنی برقرار می نمایید با نزدیک کردن گوشی به گوش خود نمایشگر تلفن به صورت خودکار خاموش می گردد. شما باید بدانید که این مسئله بر عهده این سنسور می باشد.

5. Light Sensor

این سنسور نیز به عنوان یکی دیگر از پرکاربردترین سنسور فلزیاب گوشی شناخته می شود. تمامی کاربران از قابلیت تنظیم کردن روشنایی خودکار گوشی استفاده کرده‌ اند. این سنسور به طور معمول در کنار دوربین جلوی گوشی قرار می گیرد و وظیفه آن تشخیص اندازه نور محیط می باشد. در صورتی که تنظیم روشنایی نمایشگر روی حالت خودکار قرار بگیرد سنسور نور معرض خورشید و هر پرتو نور دیگری را تشخیص می دهد. در این صورت به راحتی صفحه نمایش قابل دیدن می باشد تا به چشم کاربر آسیبی وارد نسازد.

6. Barometer

این سنسور به عنوان یکی از عجیب ترین سنسور های گوشی موبایل شناخته می شود. وظیفه سنجش فشار آب و هوا بر عهده این سنسور می باشد. تشخیص ارتفاع از سطح دریا با استفاده از این سنسور امکان پذیر می گردد. هرچه که دقت به سنسور بالاتر باشد تشخیص ارتفاع بهتر انجام می‌ شود. برخی از مدل های گوشی های سامسونگ و موتورولا به عنوان اولین گوشی‌ هایی شناخته می ‌شوند که مجهز به این سنسور شدند.

سنسور فلزیاب گوشی

 

7. Thermometer

سنسور دماسنج به عنوان یکی از محوری ترین سنسور های گوشی شناخته می ‌شود. بین انواع سنسور فلزیاب گوشی باید بدانید که این سنسور دارای قطعات متفاوتی می باشد. پردازنده های گوناگونی را اندازه گیری می کند. در صورتی که باتری و پردازنده ها بیش از حد داغ شود گوشی را از دسترس خارج می‌ سازد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *