سنسور های مغناطیسی چه ویژگی و کاربردی دارند ؟ - سنسور اورجینال اندازه گیری میدان مغناطیسی زمین ساخت روسیه flc 100al

سنسور های مغناطیسی چه ویژگی و کاربردی دارند ؟

در بین انواع سنسورهای مجاورتی آن دسته از سنسورهایی که به اصطلاح سنسور آهنربا یا سنسور جک نامیده می شوند را سنسور های مغناطیسی می شناسند. در بین انواع سنسورهایی که مغناطیسی هستند سنسورهای flc100  و mfs100 از جمله مهمترین نمونه ها می باشند که در صنعت کاربرد زیادی دارند.  یکی از اصلی ترین کاربردهای سنسور مغناطیسی این است که به میدان معناطیسی اطراف آهنربای الکتریکی و دائم، واکنش نشان دهد. سنسورها به طور معمول برای تشخیص دادن موقعیت قطعات متنوع بدون اینکه تماسی برقرار کنند، به کار  گرفته می شوند. در واقع شما باید به خوبی بدانید که سنسور مغناطیسی بدون برقراری تماس می تواند به بهترین نحو ممکن موقعیت را تشخیص دهد.

جنس سنسور های مغناطیسی از آهنربای دائمی می باشد، جریان های ای سی و دی سی در این سنسورها مورد استفاده قرار گرفته می شود. نحوه عملکرد هر یک از آنها به گونه ای می باشد که به وسیله میدان مغناطیسی ویژگی شان تغییر پیدا می کند و تحت تاثیر قرار می گیرند. به طور کلی شما زمانی که می خواهید کمیت هایی که فیزیکی هستند را اندازه گیری کنید باید ابتدا کمیت ها را در میدان مغناطیسی قرار دهید تا سنسور تغییر را احساس کند. سپس به وسیله مدار به ولتاژ و جریانی که مناسب است تغییر می دهد.

سنسور های مغناطیسی

ویژگی های سنسور های مغناطیسی

 در سنسورها اتصال مکانیکی بین قسمت های ثابت و قسمت های متحرک وجود نخواهد داشت. این خاصیت موجب می گردد که طول عمر سنسورها افزایش پیدا کند. علاوه بر این نصب برخی از بخش های متحرک موجب نویز می گردد که این مشکل در بسیاری از حسگرهایی که مغناطیسی هستند رفع شده است. به دلیل ساختار مناسبی که سنسور مغناطیسی دارد در محیط ‌هایی که روغنی، آلوده و چرب هستند به بهترین نحو ممکن عمل می‌ کند. در اتومبیل ها کاربرد سنسور مغناطیسی بسیار مفید می باشد. از نظر برگشت به بازده، حسگرهایی که مغناطیسی هستند به دو گروه خودنگهدار و برگشت ‌پذیر تقسیم بندی خواهند شد.

 در مدل ‌های برگشت ‌پذیر بعد از قطع شدن و گرفتن میدان پلاتین باید به حالت اولیه بازگردد. اما در مدل های خودنگهدار با قطع کردن میدان مغناطیسی پلاتین باید آخرین وضعیت خود را به بهترین نحو ممکن حفظ کند. حسگرهایی که مغناطیسی هستند بر مبنای رنج میدان اعمالی، تقسیم بندی اصولی دارند. برخی از آنها قدرتشان بسیار کم است برخی از آنها قدرت متوسط دارند و یکی دیگر از آنها دارای قدرت بسیار بالا می باشد.

نکاتی مهم زمان انتخاب بهترین سنسور های مغناطیسی

شما زمان انتخاب بهترین سنسور های مغناطیسی باید به خوبی برخی از نکات را در نظر بگیرید که این نکات عبارت هستند از :

سنسور های مغناطیسی

1. بررسی کردن نوع خروجی حسگر مغناطیسی یکی از مهمترین نکاتی می باشد که شما زمان انتخاب حسگر مغناطیسی باید به آن دقت کنید. نوع خروجی در هر یک از حسگر های مغناطیسی با یکدیگر متفاوت می باشد.

2.  باز و بسته بودن در حالت عادی به عنوان یکی دیگر از نکاتی شناخته می ‌شود که زمان خریداری حسگر مغناطیسی باید به خوبی در نظر گرفته شود.

3.  آمپر قابل تحمل حسگر مغناطیسی را به خوبی باید بررسی کنید و از کیفیت و کارایی آن اطمینان خاطر داشته باشید. آمپلی های نصب شده روی حسگر مغناطیسی باید قابلیت تحمل دمای بالا را داشته باشند.

4.  داشتن یا نداشتن خودنگهدار به عنوان یکی دیگر از نکاتی شناخته می ‌شود که شما زمان انتخاب بهترین حسگر مغناطیسی باید به آن دقت نمایید.

5.  نحوه نصب انواع حسگر مغناطیسی با یکدیگر متفاوت می باشد. به همین دلیل شما بهتر است نحوه نصب هر یک از مدل های حسگر مغناطیسی را به خوبی بررسی کنید و بر اساس استانداردهای مشخص شده اقدام به نصب حسگر مغناطیسی نمایید.

سنسور های مغناطیسی

کاربرد سنسور های مغناطیسی

حسگرهایی که مغناطیسی هستند برای کاربردهای متنوع مانند کاربردهای نظامی، امنیتی، ناوبری، شناسایی سیستم های ضد سرقت، ردیابی موقعیت، قطب نما در گوشی هوشمند و غیره مورد استفاده قرار می گیرند. در سیستم های اتومبیل جهت تشخیص دادن سرعت و فاصله، حسگر مغناطیسی کاربرد مهمی دارد. شما باید به خوبی بدانید که هر یک از انواع حسگر مغناطیسی در سیستم های اتومبیل مورد استفاده قرار خواهد گرفت. از این نمونه سنسورها به طور معمول برای کنترل کردن حرکت سیلندرها استفاده می‌ کنند. به طور کلی اگر امکان نصب کردن میدان مغناطیسی دائم روی آهنربای دائم یا همچنین میدان مغناطیسی الکتریکی وجود نداشته باشد می توانید در بسیاری از کاربردها از این حسگر استفاده کنید.
برای شمارش وسایل، کنترل موقعیت تجهیزات، اندازه گیری کردن سرعت چرخش، تشخیص باز و بسته بودن درب ها و غیره سنسور مغناطیسی کاربرد مهمی دارد. حسگرهایی که مغناطیسی هستند به صورت تکی و آهنربایی ارائه می گردند. حسگرهای مغناطیسی همراه با آهنربای دائم برای کنترل درب استفاده خواهند شد. حسگرهای مغناطیسی برای اندازه گیری کردن سرعت چرخش مورد استفاده قرار می گیرند.کنترل سطح مایعات با استفاده از سنسور مغناطیسی یکی دیگر از کاربردهای مهم سنسورها به شمار می‌ رود. نحوه کلی عملکرد این نمونه حسگرها و سنسور ها به این صورت است که از یک آهنربا جهت تشخیص دادن وجود مایع استفاده می نمایند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *